01 Aralık, 2013

Güne erken başladım

Herkese Merhaba,

Yaklaşık 1 yıl 8 aydır Japonya’da yaşayıp da bir ağız tadıyla Aşure gününü kutlayamamanın verdiği ızdırapla kendime kızarkene, bu yokluk ülkesinde hangi malzemeyi bulup da denkleştireceğim diye de bir yandan kendimi sakinleştirmeye çalıştım. Amma velakin, geçen sefer Türkiye’ye tatile gittiğimde, aklıma koyup eksiklerimi tamamladım da geldim. İşte gün bugündü ve sonunda dillere destan, olmaz mı olur işte dedirten Aşurelerim.




Geceden suda beklettiğim malzemeleri güzelce kaynattıktan sonra bütün gece hazır malzemeleri ne zaman "Voltran" yapacağımı ( tümünü katıp birleştirmeyi yani ) hayal edip durdum. Bu sonuçta ilk pişirdiğim Aşurem, çok kıymetli yani. Sabaha karşı ne hikmetse birşey beni dürttü de kalktım pişirdim. Soğuduktan sonra da kaselere pay edip üstlerine bir güzel süs de yaptım. Gönül isterdi ki içine karanfil de kataydım, ne güzel olurdu. Ancak buralar dedim ya? Burası yokluk ülkesi. Onu getirmeyi unutmuşum, artık bir dahaki sefere :)

Allahtan yemek yapmayı çok seviyorum. Yeteneğimi hem annem hem de babamdan aldığımı düşünüyorum. Annem gerçekten çok güzel yemek yapar. Yani yaptığı herşey çok lezzetli ve güzel görünür. Balık ve özellikle de Zeytinyağlı Enginar konusunda da babam bu işi biliyor diyorum. Tabi anneannemi de es geçemem. Yılların aşçısı o. Annemin hocası sonuçta :) Komşularıma ve Japon aileme de ilk iş ikram edeceğim.



Bir de geceyarısı eşimle akşam yemeğini zamanında yiyemediğimizden ötürü, haliyle Aşure’den evvel bir Japon yemeği olan "Gyudon" pişirdim. Bu da ilk deneyimimdi ama çok başarılı olduğunu söyledi kocam. Bu açıdan da kendimi mutlu hissediyorum. Özellikle Japon yemekleri bizim damak tadımıza hiç benzemiyor. Ama ben lezzetini seviyorum. Tabiki sevemediğim şeyler de var ama şimdiye kadar çok nadir, 1-2 şey diyebilirim . Hatta eşimin ailesi bile bu işe hem şaşkın hem de mutlu.

Uykumu alamadım, ama mutluluk sarhoşuyum. Çünkü takdire şayan bir iş başardım. Bu konuda beni Skype’ tan destekleyen anneme buradan teşekkür ediyorum.

Herkese tatlı pazarlar dilerim,


Hiç yorum yok: